7°C in SELOIGNES

Algemene verkoopvoorwaarden


De algemene verkoopvoorwaarden bepalen het wettelijke kader waarbinnen elke reservering plaatsvindt. Lees ze aandachtig .


Kunst. 1. Identificatie, definities en toepassingsgebied van de algemene leveringsvoorwaarden

1.1. Identificatie van de aanbieder

La Demoiselle ô bois is een accommodatie beheerd door Bavay Hugues en Martinet Sandrine, gevestigd in België, in Seloignes (Momignies) Petite Rue, 4.

Hugues Bavay is telefonisch bereikbaar op +32470 825 376 (en Sandrine Martinet op +32497 501076) en per e-mail op het adres gite.seloignes@gmail.com

Hugues Bavay is BTW-plichtig onder nummer BE0717430014 en is ingeschreven bij de Banque Carrefour des Entreprises onder nummer 0717.430.014


1.2. Definities

Wij horen door:

""Klant"": de klant die een dienst reserveert die hem door de Dienstverlener ter beschikking wordt gesteld op de Website;

""Algemene voorwaarden"": deze algemene leveringsvoorwaarden;

""Reservering"": het terbeschikkingstellingscontract dat de dienstverlener aan het einde van de reserveringsprocedure aan de Klant bindt, inclusief de Algemene Voorwaarden en de bijzondere voorwaarden voor toegang tot de accommodatie;

""dienstverlener"": de natuurlijke of rechtspersoon (of hun agent) die eigenaar is van de accommodatie die via de Marktplaats aan de Klant ter beschikking wordt gesteld

""dienst"": accommodatie en/of activiteiten die door de dienstverlener ter beschikking worden gesteld en door de klant kunnen worden geboekt.

Domein

De Algemene Voorwaarden regelen de contractuele relaties die de dienstverlener met de Klant aangaat. Ze vormen een essentieel onderdeel van het Contract. Van deze voorwaarden kan derhalve alleen worden afgeweken als de dienstverlener daar vooraf en schriftelijk mee heeft ingestemd. De Klant zal dus op geen enkele wijze de toepassing kunnen doen gelden van zijn eventuele eigen algemene voorwaarden, welke deze ook mogen zijn. Indien de Klant wenst af te wijken van de Algemene Voorwaarden, dient hij hiervoor voorafgaand aan het aangaan van de Overeenkomst een uitdrukkelijk verzoek te doen. In dit geval blijven de Algemene Voorwaarden echter aanvullend van toepassing.


Kunst. 2. Doel en aanvaarding van de Algemene Voorwaarden


2.1. Voorwerp

De dienstverlener stelt diensten ter beschikking van de klant. Hij verzorgt het beheer van de reserveringen en ontvangt in ruil daarvoor een vergoeding voor zijn diensten en voorzieningen.


2.2. Aanvaarding

Elke reservering gemaakt door de klant veronderstelt dat hij de algemene voorwaarden heeft gelezen en uitdrukkelijk aanvaard, zelfs als hij geen handgeschreven handtekening onder deze voorwaarden heeft geplaatst.

De klant en de dienstverlener komen overeen dat de bevestiging van de reservering door de Klant definitief is, wanneer hij op de knop ""Ik accepteer de voorwaarden..."" klikt. Hiermee verklaart hij de algemene terbeschikkingstellingsvoorwaarden, evenals de bijzondere voorwaarden, te hebben gelezen en aanvaard. Hij bevestigt zijn reservering en betaalt. Dit is een elektronische handtekening die tussen de partijen dezelfde waarde heeft als een handgeschreven handtekening. Deze elektronische handtekening drukt dus enerzijds de instemming van de klant uit met het aanbod van de dienstverlener en anderzijds zijn aanvaarding van de algemene voorwaarden.


Kunst. 3. Verplichting tot klantgegevens en gebruik van het gehuurde


De klant is verplicht correcte, volledige en actuele informatie te verstrekken, in het bijzonder, zonder dat deze lijst exhaustief is, over de samenstelling van de groep deelnemers aan het verblijf (minderjarigen, dieren, enz.) en de reden van de verblijf. De klant zal alle gevolgen van welke aard dan ook, vooral financieel, op zich nemen die voortvloeien uit eventuele onjuiste, onvolledige en/of niet-bijgewerkte informatie die hij eventueel heeft meegedeeld.

De klant gebruikt het gehuurde overeenkomstig de bestemming ervan en als een goed vader. Het is verplicht om de maximale geplande capaciteit te respecteren. Elke overtreding van deze clausule kan resulteren in de onmiddellijke beëindiging van het contract, door schuld van de klant, waarbij het huurbedrag definitief verworven blijft door de dienstverlener.


3.1. Minderjarigen

In geen geval zal de dienstverlener ermee instemmen een contract aan te gaan met een persoon jonger dan 18 jaar. Alle reserveringen gemaakt door personen jonger dan 18 jaar worden als onbestaande beschouwd, zonder dat de klant enige schadevergoeding kan eisen. De klant is verplicht de dienstverlener te vergoeden voor alle directe en indirecte gevolgen die verband houden met het feit dat hij een reservering heeft gemaakt door een onjuiste geboortedatum in te voeren.


3.2. Dieren

Huisdieren zoals honden en katten zijn toegestaan, mits hun gewicht niet hoger is dan 30 kg. Bij overschrijding van dit gewicht is toestemming van de eigenaar vereist.
Huisdieren die de cliënt vergezellen dienen in alle gevallen gemeld te worden. De klant zorgt ervoor dat er geen schade wordt aangericht door zijn dier en ruimt eventuele uitwerpselen op in de tuin.
Bij het reserveren dient u een extra schoonmaaktoeslag van € 50,- per verblijf te betalen.


3.3 Groepen

De dienstverlener behoudt zich het recht voor om elke reservering, in het bijzonder die van groepen, zonder opgaaf van redenen of in verband met een feestelijk evenement te weigeren of bijzondere voorwaarden op te leggen met betrekking tot dergelijke reserveringen. In dit geval zijn feesten voorafgaand aan een bruiloft of andere soorten feesten die schade kunnen veroorzaken of de rust van het pand kunnen schaden, verboden.


3.4. Respect voor de buurt en het milieu

De opdrachtgever verbindt zich ertoe een gedrag te vertonen dat respectvol is voor de bewoners en het milieu in het algemeen: fauna, flora, diverse uitrustingen, etc. (kampvuren zijn niet toegestaan, vuurwerk of Chinese lantaarns niet) en om de rust van de plaats te bewaren. Vanaf 22.00 uur moet de klant het buiten rustig houden, om 's nachts lawaai te voorkomen.

De klant verbindt zich ertoe geen voertuigen te parkeren op plaatsen die niet voor dit doel zijn voorzien (gazon, tuin, enz.). Zij verbindt zich er tevens toe om geen tijdelijke accommodatie zoals een tent, een stacaravan, enz. te installeren.

Het opladen van elektrische voertuigen via het elektriciteitsnet van de woning is niet toegestaan (behalve fietsen en scooters).  


3.5 Sancties

Indien de Klant de in artikel 3 genoemde verplichtingen niet nakomt, kan dienstverlener de toegang tot de accommodatie weigeren.

Evenzo heeft hij het recht om het Contract tijdens zijn verblijf te beëindigen, als hij kennis krijgt van onrechtmatig of niet-conform gebruik van de accommodatie of van gedrag van de klant of van een persoon of dier dat hij onder zijn hoede heeft, waardoor of waarschijnlijk zodanig in verlegenheid of overlast zal veroorzaken dat het goede verloop van het verblijf hierdoor in gevaar wordt gebracht.


Kunst. 4. Totale prijs van het verblijf


4.1. De totale prijs van het verblijf bestaat uit:

- de prijs voor het bezetten van de accommodatie, vermeld op de presentatiepagina van de accommodatie gepubliceerd op de Website, voor de geselecteerde periode en rekening houdend met het aantal aangegeven deelnemers;

- premies met betrekking tot verzekeringen die de Klant mogelijk heeft afgesloten tijdens de reserveringsprocedure voor het verblijf.

- verplichte toeslagen/supplementen,

-optionele kosten/extra's gekozen door de klant

- Eventuele toeristenbelasting


Tenzij anders vermeld zijn alle prijzen inclusief BTW, voor zover deze belasting van toepassing is.

De klant zal niet langer kunnen profiteren van prijsverlagingen of promotieaanbiedingen nadat hij zijn reservering heeft gemaakt.


4.2. Verplichte en optionele kosten

De schoonmaak- en linnenkosten dienen bij boeking te worden betaald, evenals de extra kosten in verband met de aanwezigheid van een huisdier.

Als de huur niet wordt afgesloten door een OTA ("Online Tourism Agency"), moet een aanbetaling van € 300,- worden gestort op de rekening van de eigenaar (BE70 0019 4800 5025) uiterlijk twee weken vóór de ingebruikname van de gite. Indien de borg niet wordt betaald, wordt de toegang tot de accommodatie geweigerd.
De borgsom wordt binnen een week teruggestort en geheel terugbetaald als er geen schade is geconstateerd.

Indien abnormaal energieverbruik (elektriciteit, water, verwarming) wordt geconstateerd, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.
Het geleverde of verkochte hout voor de houtkachel is uitsluitend voor dit gebruik bestemd (het kan niet gebruikt worden voor een kampvuur of barbecue)

Vergoedingen in verband met het verlenen van aanvullende diensten worden bij aankomst door de klant aan de dienstverlener betaald.


Kunst. 5. Betalingsvoorwaarden en aanbetaling


Voor alle reserveringen is de volledige betaling van het verschuldigde bedrag voor het verblijf vereist.

Na uw reservering en onmiddellijke betaling van het totaalbedrag van het verblijf, stuurt de dienstverlener u een reserveringsbevestiging terug


Kunst. 6. Kosten voor annulering/voortijdig vertrek – annuleringsverzekering


Voor het annuleren van een reservering worden annuleringskosten in rekening gebracht.

Bij een reservering die meer dan twee maanden van tevoren wordt geannuleerd, wordt 100% van de huurprijs terugbetaald.
Bij een reservering die tussen 31 dagen en 60 dagen van tevoren wordt geannuleerd, wordt 75% van de huurprijs terugbetaald.
Bij een reservering die tussen 16 dagen en 30 dagen van tevoren wordt geannuleerd, wordt 50% van de huurprijs terugbetaald.
Een reservering die minder dan twee weken van tevoren wordt geannuleerd, wordt niet terugbetaald.

Het voortijdig vertrek van de klant, wat de reden ook is, leidt niet tot enige terugbetaling – zelfs niet gedeeltelijk – van de prijs van het verblijf.

De klant kan zich tegen deze risico's verzekeren door een annuleringsverzekering af te sluiten.


Kunst. 7. Aansprakelijkheid – Verzekering


De opdrachtgever bewoont het pand als een goede vader. Hij neemt de verantwoordelijkheid op zich voor het gehuurde goed, de uitrusting ervan en de grond die hem ter beschikking wordt gesteld.

Hij vergoedt de dienstverlener alle kosten die hierdoor ontstaan en verbindt zich ertoe eventuele schade te melden. Door het verstrekken van accommodatie is hij wettelijk verplicht deze terug te geven in de staat waarin hij deze heeft ontvangen.

Vanaf dan verbindt zij zich ertoe haar burgerlijke aansprakelijkheid te dekken in geval van brand, diefstal, waterschade voor zowel huurrisico's als gehuurd meubilair, alsook voor claims van buren.


Kunst. 8. Te late betaling

Elk door de klant verschuldigd bedrag dat 10 dagen na de vervaldatum niet is betaald, zal automatisch, zonder ingebrekestelling, ten gunste van de dienstverlener een rente van 1% per maand opleveren vanaf de vervaldatum, de rente voor elke begonnen maand. verschuldigd voor de hele maand.


Kunst. 9. Solidariteit

De verplichtingen van het contract zijn ondeelbaar en verbonden met de klant, zijn erfgenamen of zijn begunstigden, in welke hoedanigheid dan ook.


Kunst. 10. Geschillen

Alle geschillen of geschillen die niet minnelijk kunnen worden opgelost, vallen onder de jurisdictie van de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar het gebouw zich bevindt.


Artikel 11. Aanwezigheid van bewakingscamera

De parkeerplaats is uitgerust met een bewakingscamera. De klant wordt door de verkoopvoorwaarden op de hoogte gebracht van de aanwezigheid van dit toezicht.


ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN ONLINE VIA ORC [La demoiselle ô bois]


1. Voorwerp

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle online reserveringen die bij onze vestiging La demoiselle ô bois worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (ORC).

De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze te aanvaarden. Er is geen reservering mogelijk zonder dat de klant hiermee akkoord is gegaan. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.


2. Aanbiedingen

Al onze advertenties, webpagina's of aanbiedingen worden in goed vertrouwen en op basis van beschikbare gegevens opgesteld. De kaarten, foto's en illustraties zijn ter informatie en zijn niet contractueel. Ze kunnen worden gewijzigd voordat de reservering definitief wordt gemaakt. De klant geeft ons de toestemming om eventuele kennelijke materiële fouten in de informatie die wij hem meedelen, te corrigeren.


3. Prijs

De prijzen die op het moment van reserveren worden weergegeven, vormen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele toeslagen worden duidelijk aangegeven voordat u de dienst boekt.

De klant geeft ons toestemming om eventuele kennelijke prijsfouten te corrigeren.


4. Reservering

De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden gepresenteerd. Hij erkent de aard, bestemming en boekingsmethoden van de beschikbare diensten op de boekingstool te hebben gelezen en de nodige en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn reservering met volledige kennis van zaken te kunnen maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en de geschiktheid ervan voor zijn behoeften, zodat wij hiervoor niet aansprakelijk kunnen worden gesteld. Aan het einde van het reserveringsproces wordt de reservering geacht door de klant te zijn aanvaard.


5. Boekingsproces

Reserveringen gemaakt door de klant worden gemaakt via de elektronische reserveringsvoucher die online toegankelijk is op de reserveringstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van de reserveringsvoucher. De klant verbindt zich ertoe om voorafgaand aan elke reservering alle gegevens in te vullen die nodig zijn voor de reservering. De klant certificeert de waarheidsgetrouwheid en nauwkeurigheid van de verzonden informatie. Zodra de definitieve keuze van de te reserveren diensten is gemaakt, omvat de reserveringsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie:

de invoering van de bankkaart in geval van een aanvraag tot garantie of vooruitbetaling, de raadpleging en aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en, ten slotte, de validatie van de reservering door de klant.


6.Bevestiging van ontvangst van de reservering

De reserveringstool bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze door onverwijld een e-mail te sturen. De bevestiging van de reservering per e-mail bevat een samenvatting van het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het geselecteerde tarief, aanvaard door de klant, de datum van de reservering en het adres van de vestiging waar de klant de reservering heeft gemaakt. Klant kan zijn klachten indienen.


7. Herroepingsrecht

Er wordt aan herinnerd dat, in overeenstemming met artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht, de klant, indien het contract een specifieke datum of periode van uitvoering voorziet, niet het recht heeft om zich terug te trekken in geval van een reservering:

  • accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),

  • van vervoer,

  • autoverhuur,

  • catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsactiviteiten.


8. Respect voor privacy

Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening inzake de bescherming van persoonsgegevens (2016/679) (""AVG"").


De persoonsgegevens die u aan ons verstrekt zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van voornoemd Reglement). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden overgedragen aan onze partners, waaronder Elloha.com die de reserveringstool beheert, aanbieders van onlinebetalingen, dienstverleners gevestigd in derde landen. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsprovider aan de bank van het etablissement worden doorgegeven voor de uitvoering van het reserveringscontract. We maken alleen gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat consistent is met de principes die zijn vastgelegd in de AVG.


Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen per e-mail of post toe te sturen.


Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).


Als persoon wiens gegevens worden verzameld, heeft u recht op toegang, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, evenals het recht om bezwaar te maken tegen de verzameling van uw gegevens. Deze rechten kunt u uitoefenen door ons een e-mail te sturen, waarin u uw naam, voornaam en adres vermeldt, evenals het onderwerp van uw correspondentie.


Uw klachten met betrekking tot de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens kunnen worden gericht aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.